Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30-17:00.
OTWIERAMY PRZEDSZKOLE
Kontakty indywidualne z dziećmi, zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, praca indywidualna, ćwiczenia poranne, obserwacja pedagogiczna.
Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania.
Śniadanie. Praca nad kulturalnym spożywaniem posiłków.
Czynności higieniczne po śniadaniu.
Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia sportowe, zajęcia dodatkowe: język angielski, gimnastyka korekcyjna, logorytmika, terapia logopedyczna – wg planu, obserwacje pedagogiczne.
Zabawy swobodne i organizowane na podwórku przedszkolnym, spacery, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych i konstrukcyjno-technicznych.
Organizowane przez nauczyciela ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, ćwiczenia oddechowe oraz wspomagające prawidłowy rozwój mowy. Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dziećmi w oparciu o wyniki obserwacji.
Przygotowanie do obiadu: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.
Obiad i czynności higieniczne po obiedzie. Kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole i posługiwania sztućcami, kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych .
Relaksacja poobiednia, słuchanie czytanej przez nauczyciela lub nagranej literatury dziecięcej lub muzyki relaksacyjnej (bajkoterapia, muzykoterapia).
Leżakowanie dzieci z grupy 3-latków. Słuchanie muzyki relaksacyjnej(muzykoterapia).
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej dzieci. Praca z dzieckiem zdolnym i z trudnościami. Zajęcia dodatkowe: język angielski, zajęcia ruchowo-taneczne, religia, terapia logopedyczna – wg. planu. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą (koncerty muzyczne, przedstawienia teatralne, konkursy), obserwacje pedagogiczne.
Podwieczorek i czynności higieniczne
Organizowanie sytuacji sprzyjających swobodnej aktywności dzieci: zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ruchowe, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci.
ZAMYKAMY PRZEDSZKOLE